Inlägget gjort

Röjarfest efter bröllopsfest

Man drar på sig en marängklänning. Man säger ja. Man ler och kramas och pussas. Man äter massor av läcker mat. Man dricker champagne. Man dansar. Man får skoskav och kastar av sig skorna och badar i en fontän och ramlar i säng vid fem-snåret. Bröllopet är över och man har gift sig, knutit knuten, stadgat sig. Nu är det dags att ta itu med festlokalen, där detta heliga samfund firats i timmarna tio. Den ser troligtvis ut som ett slagfält och dagen efter den största festen i livet, har man antagligen andra saker som man hellre gör.

Det är dags att kalla in proffsen. I Ängelholm finns en pålitlig städfirma som heter Novite Service AB. De sysslar bland annat med flyttstädning, och kan också hjälpa till att röja upp efter ett stort kalas, som till exempel ett bröllop. Tveka inte att anlita Novite Service AB för en proffsig städfirma som löser alla dina problem.

Flaskor och kavajerFlyttstädning

Ett bröllop är känt för att kunna producera stora mängder stök. Det brukar till exempel finnas gott om pantflaskor och burkar. Oavsett hur många gäster man har och i vilken ålder de är, så brukar de kunna överraska med mängden vatten, läsk och öl som konsumeras under en kväll. Dessa måste naturligtvis samlas in och pantas, här döljer sig en förmögenhet i pantpengar!

Något annat som festlokalen innehåller efter en fest är kvarglömda saker. Kavajer, skor, kameror, slipsar, handväskor, smycken och så vidare. Dessa behöver man samla in och försöka återlämna till de rättmätiga ägarna. Förhoppningsvis säger folk själv till att de saknar något, annars startar här en detektivjakt utan dess like.

Boka proffsen

För att se till så att allting flyter smidigt med städfirman du anlitar för att städa efter er bröllopsfest, finns det ett par saker man kan tänka på:

  • Ring och boka i tid, så du är säker på att saken är ordnad innan själva bröllopsdagen.
  • Bestäm vad du som kund ska ordna fram, det är lättast om städfirman tar med sina egna proffsgrejer.
  • Se till så att det finns plats för alla sopor, lämna inte lokalen till städfirman med fulla soptunnor.
  • Gör upp hur betalningen ska ske, så att det inte finns några frågetecken kring detta.

Njut av din bröllopsdag och somna efteråt med visshet om att någon annan tar hand om röran.